Searching...

Carine Roitfeld - Chief-Editor of Vogue Magazine (France)



©Photo Fred the Mole

Black? 'It's finished.' Leather? 'No good as you get older.' Jewellery? 'I hate watches. I never wear these things.' Thongs? 'Before I love strings. Now I hate strings.' Handbags? 'You can wear a completely transparent shirt and show all the breasts - I don't care. But I prefer to have my hands in my pocket than to have a nice little bag. So I am not good for all these fashions. They have to sell bags, bags, bags, bags, bags, bags. I hate handbags.' ( Carine Roitfeld interview in Telegraph UK - 2005 )

In 2008, Carine Roitfeld has changed her mind at least for two main things. Will you find wich ones ?
Anyway, she is always very elegant !
And Fashion changes all the time. Is'nt it ?

"Le noir ? C'est fini. Le cuir, ce n'est pas bon d'en porter en vieillissant. Les bijoux, je déteste les montres. D'ailleurs je n'en porte jamais. Avant j'aimais les strings, maintenant je les déteste. Les sacs à main ? On peut porter un chemisier transparent avec la poitrine bien visible, je m'en fous. Mais moi, je préfère garder les mains dans mes poches plutôt que de porter un beau petit sac à mains. Je n'aime pas tous ces trucs fashion. Ils veulent tous vendre des sacs, des sacs, des montagnes de sacs. Je déteste les sacs !" (Interview de Carine Roitfeld directrice de Vogue - france dans le Telegraph Anglais en 2005)

Visiblement en 2008, Carine Roitfeld a changé d'avis. Il est vrai que la mode change tout le temps et elle est tellement élégante !

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!